KFC Heikant Zele - KFC Vrasene 1-2

Knappe uitzege dankzij mentale weerbaarheid. Heikant uit, daar is altijd wel iets over te schrijven. Zelden heb je daar een gewone wedstrijd. Toch verliep de hele eerste helft volgens plan. Tegen misschien wel voetballend één van de betere ploegen uit de reeks namen onze jongens een geweldige start. Na 5' kon Vercauteren al alleen doorgaan op rechts en Curt leverde een geweldige voorzet af. Laacheri kon de open doelkans echter niet verwerken en besloot op de doelman. Uitstel van executie zo bleek want enkele minuten later trapte De Wilde een uitdraaiende hoekschop van Cheick vrijstaand binnen. Zonder echt dominant te spelen kregen onze jongens nog heel wat ballen cadeau door teveel afval in het spel van de thuisploeg, maar hier deden we te weinig mee. Enkel op een vrije trap van Cheick moest de thuisdoelman zijn kunnen tonen. Aan onze zijde slechts 1x opschudding toen Nick de bal net buiten de 16 pakte en Heikant een vrijschop kreeg op een wel heel mooie plaats. Onze muur vol torens belette De Bruyne echter de doorgang.

De tweede helft had Heikant het windvoordeel en kwamen onze jongens er eigenlijk niet meer uit. Op een zeldzame tegenprik werd Vercauteren hard aangetrapt en ondanks de goede positionering van de leiding, bleek hij het contact niet te (willen) zien of horen. Toen 5' later Curt een tweede gele kaart aangenaaid kreeg, was het hek van de dam. Helemaal omdat in minuut 60 de thuisploeg een veel lichtere penalty na hands wel kreeg. Ondanks Steven zijn arm niet kon wegtoveren, nam Heikant het geschenk aan en met nog een half uur te spelen stond de 1-1 op het bord. Net zoals in de heenmatch dienden we de klus te klaren met zijn tienen. Knap om zien hoe onze kerels vochten voor elke meter en eigenlijk vrij probleemloos stand hielden. Goede wil bij de vleet bij de thuisploeg maar kansen afdwingen lukte niet. 5' voor tijd besliste de net ingevallen De Roover de wedstrijd. Zidane knokte zich aan de bal en leverde een geweldige assist af op prijsschutter Laacheri. Marouane twijfelde niet toen hij oog in oog stond met de keeper en legde de bal in het kleinste gaatje binnen.

1-2 na een wedstrijd vol van het tumult, terwijl ook concurrent Grembergen de 3 punten pakte op SGW. Hierdoor blijft het verschil 12 punten in ons voordeel, met nog 4 wedstrijden te spelen. 4 kansen om dat ene puntje te pakken wat ons naar de verdiende titel zal leiden volgen, te beginnen op 6/4 tegen Sinaai. Die avond is er nadien ook een groot feest met de Molteni's als headliner, dus hopen op een volle Vrasense tribune om onze jongens naar glorie te schreeuwen!

Volgende wedstrijd

Zondag 28 april om 15:00