KFC Vrasene 2 - 2 KFCH Sinaai

• Yari Jaak Van Mingeroet
  • Cis Vercouteren
  • Jeroen Verheyden

Went out: Samir Cheikh (Middenvelder)
    Substituted: Anton Van Britsom (Middenvelder)

Went out: Arne Maes (Middenvelder)
    Substituted: Tuur Steenssens (Middenvelder)

Went out: Demba N Dom (Middenvelder)
    Substituted: Zidane De Roover (Verdediger)

Went out: Marouane Laacheri (Aanvaller)
    Substituted: Jens Konrad (Middenvelder)

64' Marouane Laacheri
    23' Marouane Laacheri
    90' Cis Vercouteren
    27' Wouter Smet
    89' Marouane Laacheri
    54' Nick De Smit
    35' Michael De Wilde
    33' Demba N Dom
    83' Yari Jaak Van Mingeroet
    68' Mathijs Gerets
    35' Jeroen Verheyden

Match article

KFC Vrasene heeft dit weekend na 18 jaar opnieuw een titel beet. Het 2-2 gelijkspel tegen KFCH Sinaai volstond om zich tot kampioen te kronen in 2e provinciale C. Het werd een geweldige avond op de Braderick waarbij er gefeest werd tot in de vroege uurtjes.

Indien SK Grembergen niet zou winnen op het veld van KFC Moerbeke zou de titel al na een dik kwartier een feit geweest zijn, maar dat was niet het geval. Na een kwartier was duidelijk dat Vrasene minstens een punt moest halen. Maar toen Laacheri in de 23’ de bal op aangeven van De Wilde in doel kon leggen leek de druk -voor even dan toch- van de ketel (1-0). 3’ later was Laacheri sterker van de bezoekende verdediging, maar zijn schot werd gekeerd door doelman Van De Velde. De voorsprong was echter van korte duur, want in de 27’ zorgde Smet met een laag afstandsschot voor de gelijkmaker (1-1). Vrasene was niet van slag en was een minuut later opnieuw dicht bij een doelpunt. Op aangeven van Cheikh kopte Konrad de bal net voorlangs. Kort voor de rust zorgden de bezoekers opnieuw voor gevaar, maar het afgeweken schot ging net voorlangs.

In de tweede helft ging Vrasene op zoek naar de winnende treffer, en die leek een feit in de 63’. Laacheri was sterker dan 2 bezoekende verdedigers en kon op doel afstormen, waarna hij beheerst de 2-1 naast Van De Velde in doel legde. Voor Laacheri maar liefst het 22e doelpunt dit seizoen! 4’ later stond Cheikh oog in oog met de bezoekende doelman, maar hij wachtte te lang om de wedstrijd in zijn definitieve plooi te leggen. In de 88’ mocht Laacheri opnieuw op doel afgaan, deze keer werd zijn poging gekeerd door Van De Velde. Vrasene leek de 3 punten thuis te houden, maar in de toegevoegde tijd zorgde Vercouteren toch nog voor de gelijkmaker (2-2). Dat weerhield Vrasene echter niet van de titel want kort daarna barste het feest los, de bekroning van een fantastisch seizoen. In de kantine ging het feest verder en zorgden de Molteni’s net zoals vorig jaar ervoor dat het dak eraf ging. Een dikke proficiat een trainers, spelers en iedereen die mee toegedragen heeft tot dit succes!

Een wedstrijdverslag en reactie van trainer en spelers kan je ook bekijken op de website van TV Oost Vlaanderen : https://www.tvoost.be/nieuws/kfc-vrasene-kroont-zich-als-eerste-streekploeg-tot-kampioen-missie-geslaagd-leve-vrasene-167018

Doelpunten : 23’ Laacheri (1-1), 27’ Smet (1-1), 64’ Laacheri (2-1), 90’ Vercouteren (2-2)