JV Kruibeke 0 - 3 KFC Vrasene

• Steven Van De Vijver
Bezoeker
  • Jens Matthijssens

Went out: Steven Van De Vijver (Middenvelder)
      Substituted: Parys Lauhouh Kouadio (Middenvelder)

Went out: Arne Maes (Middenvelder)
      Substituted: Tuur Steenssens (Middenvelder)

Went out: Nick De Smit (Verdediger)
      Substituted: Zidane De Roover (Verdediger)

Went out: Demba N Dom (Middenvelder)
      Substituted: Jonas Temmerman (Middenvelder)

85' Marouane Laacheri
    66' Marouane Laacheri
    17' Michael De Wilde
    85' Jens Matthijssens
    63' Killian Vereecken
    58' Steven Van De Vijver

Match article

Net zoals vorig seizoen behaalde ons eerste elftal een stevige uitoverwinning bij buur Kruibeke. Na de tumultueuze heenwedstrijd die in het slot helemaal ontspoorde en op 2-2 eindigde, had de kalendermaker deze derby als laatste wedstrijd van 2023 geplaatst, de eerste van de terugronde. Onze jongens, net herfstkampioen, moesten geen vrijgeleide verwachten want Kruibeke wilde er een prestigeduel van maken.

Kruibeke begon ook het best aan de wedstrijd en het was doelman Jens Konrad, vervanger van de geblesseerde Franckaert, die in het openingskwartier zijn ploeg enkele keren recht hield en ervoor zorgde dat we niet op achterstand kwamen. Kenmerkend voor Kruibeke waren zij vooral gevaarlijk op stilstaande fases dankzij de traptechniek van Lardenoit. Onze jongens zitten echter in een goede flow en hebben het geloof dat scoren altijd lukt.
    Rond het kwartier verhinderde doelman Verelst de voorsprong via Laacheri met een voetveeg. Enkele minuten later was het wel prijs toen Maes omver getrapt werd in de 16m. Voor de tweede keer dit seizoen versloeg De Wilde probleemloos de thuisdoelman op penalty. Deze 0-1 voorsprong bleef tot aan de rust op het bord.

In de tweede helft hetzelfde spelbeeld. Een gretig Kruibeke ging op zoek naar de gelijkmaker maar het was Vrasene dat toesloeg. Bij een hoekschop van Laacheri zag de thuisdefensie er niet goed uit en plots hadden we de dubbele voorsprong. In het slot werd de thuisploeg nog helemaal uitgeteld toen Vrasene opnieuw op strafschop, ditmaal feilloos omgezet door Laacheri, de score nog kon uitdiepen. Met deze knappe 0-3 zege tegen het stugge Kruibeke van ex-speler Michiel Joris én het verlies van alle concurrenten, eindigt Vrasene 2023 op de eerste plaats met 5 punten voor op een groepje achtervolgers. In 2024 evengoed doen wordt de opdracht!

Doelpunten : 17' De Wilde (0-1), 66' Laacheri (0-2), 85' Laacheri (0-3)