Sparta Waasmunster 0 - 3 KFC Vrasene

• Marouane Laacheri
  • Demba N Dom
  • Killian Vereecken

Went out: Matthias Coekaerts (Middenvelder)
      Substituted: Tuur Steenssens (Middenvelder)

Went out: Demba N Dom (Middenvelder)
      Substituted: Steven Van De Vijver (Middenvelder)

Went out: Nick Franckaert (Doelman)
      Substituted: Anton Van Britsom (Middenvelder)

Went out: Marouane Laacheri (Middenvelder)
      Substituted: Jens Konrad (Middenvelder)

34' Samir Cheikh
    30' Marouane Laacheri
    27' Marouane Laacheri

Match article

Zondag trok ons eerste elftal naar Sparta Waasmunster. Sparta kwam in de heenwedstrijd 1-1 gelijkspelen op Vrasene en staat dit jaar vooral gekend als offensief sterke ploeg met Vermeulen en Geenens als uitblinkers.

Na een goed heen- en weergaand openingskwartier stond de stand nog steeds 0-0, al hadden onze jongens al enkele kansen op de openingstreffer. De Wilde kon zijn kopbal op center van De Smit echter niet kadreren, terwijl de scheidsrechter geen penalty zag toen Demba zichtbaar werd tegengehouden om een assist van Laacheri in doel te tikken. In een daaropvolgend geweldig kwartier werd de thuisploeg wel volledig uitgetikt. Marouane en Demba omspeelden met hun tweetjes de thuisdefensie waarna Marouane de openingstreffer binnentikte. 5' later volgde al het tweede doelpunt van onze topscorer toen hij alleen op doel af mocht en de bal rustig binnen legde. Net voorbij het half uur kroop Marouane in de rol van aangever toen hij Samir alleen vrij voor doel zette. Met een mooie stiftbal zette Samir de 0-3 ruststand op het bord.

De tweede helft werd een maat voor niks. Vrasene hoefde niet meer, Sparta kon niet meer.

Doordat ook eerste achtervolger Grembergen zijn wedstrijd wist te winnen, blijft de voorsprong van onze jongens 10 punten met nog 6 te spelen wedstrijden. Volgende week staat de altijd geladen derby tegen Kieldrecht op het programma.