KFCH Sinaai 1 - 1 KFC Vrasene

• Arne Maes
  • Marouane Laacheri
  • Killian Vereecken

Went out: Curt Vercauteren (Aanvaller)
      Substituted: Parys Lauhouh Kouadio (Aanvaller)

Went out: Samir Cheikh (Middenvelder)
      Substituted: Demba N Dom (Middenvelder)

Went out: Michael De Wilde (Verdediger)
      Substituted: Jari Pinoy (Verdediger)

90' Yoran Heyninck
    52' Arne Maes
    47' Marco De Pauw
    45' Cis Vercouteren
    88' Nick De Smit
    45' Matthias Coekaerts
    45' Michael De Wilde
    24' Killian Vereecken
    images/com_sportsmanagement/database/events/soccer/red_card.pngRode kaarten
    73' Jeroen Verheyden

Match article

Op de openingsspeeldag van het nieuwe seizoen trok Vrasene naar Sinaai. Vrasene startte het scherpst en trok van bij de start in de aanval. De zuiverheid en grote kansen ontbraken echter. Na 10' knokte Sinaai zich in de wedstrijd en toen De Smit zich verkeek op een flankverandering kon thuisaanvaller De Ryck alleen op doel. Zijn inzenden werd echter makkelijk gestopt door doelman Franckaert. Tussen minuut 20 en 25 stond jammer genoeg het scheidsrechterlijke trio in de schijnwerpers. Een flankvoorzet van Maes, een bal achteruit nota bene, werd door Cheikh tegen de paal geduwd. Gelukkig volgde Vercauteren scherp en duwde de bal in doel. Vercauteren kwam van achter Cheikh dus kon Vrasene vieren. Bijna een volle minuut later ging toch de vlag omhoog. Onbegrijpbaar dat deze goal werd afgekeurd, een eerste domper. De tweede domper kwam er nog geen 5 minuten later. Vercauteren werd in de backlijn van het veld getrapt, maar ook hier was de leiding de bezoekers niet gunstig gezind. Geen penalty, wel een spits van het veld en frustraties tijdens de drankpauze.

Na de drankpauze nam Vrasene opnieuw het initiatief, maar een bevrijdend doelpunt bleef uit. Dit doelpunt viel wel in de tweede helft. Thuisdoelman Schroyens kon het eerste inzenden van Maes nog keren, maar was niet opgewassen tegen de rebound. De verdiende 0-1 stond eindelijk op het bord. Dit was het signaal voor de thuisploeg om het gaspedaal dieper in te duwen, waar Vrasene het in de warme temperaturen wel moeilijk mee had. De kansen vielen echter voor onze jongens. Demba kreeg een open schietkans vanop 5m maar schoot de bal onbegrijpelijk over. Cheikh stuurde dan Laheri alleen op doel maar een late tackle belette hem de vrije doorgang. De Sinaaise verdediger kreeg hier wel zijn tweede geel voor, waarna Sinaai het slotkwartier met zijn tienen moet doormaken.De grootste kans kwam 5' later. Een langdurig uitgesponnen aanval eindigde met een voorzet van De Wilde en centraal voor doel stonden maar liefst 3 Vrasense spelers (Lahouh, Demba en Vereecken) en geen enkele thuisverdediger. Killian devieerde de bal in één tijd echter over, waardoor de krappe voorsprong op het bord bleef. In minuut 93 volgde dan de anticlimax. In één minuut tijd liep er heel wat fout. Een foute flankverandering, een ijverige lijnrechter die de bal over zag en de bal aan de thuisploeg gaf en nog één lange haal naar voor. Konrad verloor het duel maar Temmerman leek de bal moeiteloos weg te werken. Hij devieerde de bal pardoes in de voeten van de Sinaaise spits, die niet twijfelde en de 1-1 eindstand op het bord zette. De thuisploeg vierde dit punt als een overwinning, frustratie was het lot van onze jongens. Toch mogen ze fier zijn op het voetbal dat ze brachten. De 2 verloren punten moeten we elders maar gaan recupereren.

Volgende week wacht de thuisploeg tegen het viriele Kruibeke, dat met een thuisoverwinning tegen titelfavoriet Schoonaarde geweldig aan het seizoen startte.

Doelpunten : 52’ Maes (0-1), 90' Heyninck (1-1)