KSVE Bazel 2 - 2 KFC Vrasene

• Lowie De Mulder
  • Mathias Keymolen
  • Enno Smout

Went out: Ibrahim Ben Sellam (Middenvelder)
      Substituted: Thibau Buytaert (Middenvelder)

Went out: Ali Oudas (Verdediger)
      Substituted: Dries Janssens (Middenvelder)

68' Lowie De Mulder
    34' Enno Smout
    25' Mathias Keymolen
    images/com_sportsmanagement/database/events/soccer/red_card.pngRode kaarten
    68' Toon De Rop

KFC Vrasene is in zijn laatste wedstrijd van het seizoen niet verder geraakt dan een 2-2 gelijkspel op het veld van KSVE Bazel. Vrasene maakte een achterstand ongedaan maar eindigde de wedstrijd met 10 tegen 12.

In de eerste helft ging het spel over en weer en krijgen beide ploegen enkele uitgelezen kansen. Al in de 5’ werd een kopbal van Van Wauwe op de lijn gered. Op het kwartier kreeg Vervaet een enorme kans om de score te openen na mistasten bij de thuisverdediging, maar doelman Reybrouck bracht redding met de voeten. Enkele minuten later mocht Van Wauwe opnieuw vrij op doel koppen maar ook deze keer ging de bal er niet in. In de 21’ kon Claessens alleen op doel afgaan maar doelman Ferket zat er goed tussen. Het doelpunt viel echter 2’ later nadat ook Madah alleen voor doel verscheen (1-0). De voorsprong was echter van korte duur want ook Vervaet kon zich in de 26’ alleen doorzetten en de gelijkmaker onder Reybrouck in doel leggen (1-1). In tussentijd trok ref Bruggeman alle aandacht naar zich toe met het roekeloos rondstrooien van gele kaarten. De beste kans voor de rust was nog voor Vrasene, maar doelman Reybroeck verhinderde de doorgebroken Vervaet te scoren.

In de tweede helft kwam de eerste kans er al in de 46’, maar Andries trapte de bal van kortbij over doel. In de 67’ klom Vrasene op voorsprong nadat een bal op de slof van Joris over doelman Reybrouck in doel zeilde. Enkele minuten later moest Vrasene met 10 verder na een tweede gele kaart voor Keymolen. Ref Bruggeman maakte er een verwerpelijk staaltje van machtsmisbruik van waardoor Bazel in de 72’ de gelijkmaker lukte. Via een onterechte vrije trap trapte Claessens de bal knap via de paal in doel (2-2). Kort voor affluiten was Bazel nog dicht bij de overwinning maar de poging van de ingevallen Karim Lafta Al Rabihawi strandde op de lat.
    Door het gelijkspel van Sinaai misloopt Vrasene de eindronde maar eindigt het met 50 punten knap op een 6e plaats in het klassement.
    Op 21 mei organiseert KFC Vrasene ter afsluiting nog haar jaarlijkse BBQ. Supporters op post!