KVV Laarne-Kalken 1 - 1 KFC Vrasene

• Nicholas De Wree
  • Mathias Keymolen
  • Enno Smout

Went out: Mathias Keymolen (Middenvelder)
      Substituted: Dries Janssens (Middenvelder)

Went out: Dries Janssens (Middenvelder)
      Substituted: Wout De Vos (Middenvelder)

18' Nicholas De Wree
    88' Keith Cap
    86' Wout De Vos
    83' Nicholas De Wree
    62' Lennert Boey
    images/com_sportsmanagement/database/events/soccer/red_card.pngRode kaarten
    49' Nick Franckaert

KFC Vrasene is dit weekend niet verder geraakt dan een 1-1 gelijkspel op het veld van puntenloze rode lantaarn KVV Laarne-Kalken. Vrasene verzuimde om zijn kansen af te maken en kreeg zo het deksel op de neus.

Al in de 1’ stak Vrasene de neus aan het venster. Een kopbal strandde op de dwarsligger en de rebound van Praet ging over doel. 3’ later ging Verbeke zijn kans maar zijn schot ging naast doel. In de 11’ kon De Smit zich alleen doorzetten maar doelman Bracke bracht redding met de voeten. Op het kwartier mocht Matthynssens alleen op doel afgaan maar De Vos kwam in extremis tussenbeide. Het openingsdoelpunt viel uiteindelijk in de 18’. De Smit zette de bal voor tot bij Matthynssens die de 0-1 tegen de netten prikte. Vrasene ging op zoek naar een tweede doelpunt maar echte grote kansen kwamen er in de eerste helft niet meer.

Het begin van de tweede helft besliste het verdere verloop van  de wedstrijd. Al in de 45’ mocht Matthynssens vrij uithalen op doel, maar Bracke redde met de vuisten. Langs de overkant werd een kopbal van Desramault op de lijn gered door Bettens. De grootste kans was voor Verbeke in de 48’, maar nadat hij doelman Bracke had omspeeld werkte hij de bal tegen de paal. Vrasene werkte zijn kansen niet af en kreeg in de 49’ het deksel op de neus. Na een tegenaanval trapte Vermeiren de gelijkmaker in doel. In alle tumult kreeg Praet twee gele kaarten onder de neus geduwd waarna Vrasene tot 10 werd herleid. Ook in het verdere verloop bleef het echter ongelukkig in de afwerking. Een poging van Matthynssens vanuit een schuine hoek werd gekeerd door Bracke, en ook op aangeven van De Smit kreeg Matthynssens de bal niet in doel. Langs de overkant zag Van Waeyenbergh een afgeweken schot net naast doel belanden. Een lange voorzet van Joris werd door Bracke vanonder de lat geduwd, en de daaropvolgende hoekschop werd gered op de lijn. Vrasene liet hierdoor niet alleen twee punten liggen, maar verzuimde zo ook om de beschamende prestatie van het scheidsrechterlijke trio lik op stuk te geven.
    Volgend weekend trekken we naar het veld van KVK Robur. Supporters op post!