KFC Vrasene 2 - 0 Eendracht Buggenhout

• Thibau Buytaert
  • Keith Cap
  • Toon De Rop

Went out: Stefan Maes (Aanvaller)
    Substituted: Dries Janssens (Middenvelder)

Went out: Toon De Rop (Middenvelder)
    Substituted: Jens De Coninck (Middenvelder)

90' Dries Janssens
    79' Nick Franckaert
    74' Keith Cap
    36' Thibau Buytaert

KFC Vrasene heeft dit weekend zijn eerste driepunter van het seizoen gepakt. In de wedstrijd tegen KE Buggenhout trok Vrasene het touw in de slotfase naar zich toe.

In de eerste helft ging het spel over een weer maar echte grote doelkansen waren er amper. In de 12’ haalde Mannaerts uit op doel maar zijn poging ging naast. Een eerste grote kans voor Vrasene kwam er pas net voor de rust, maar de kopbal van Praet werd door doelman Munaron vanonder de lat getikt.

In de tweede helft ging Vrasene nadrukkelijker op zoek naar een doelpunt, maar de laatste pas kwam er in eerste instantie niet uit. In de 52’ waagde Verbeke zijn kans maar de bal ging over doel. Niet veel later haalde Keymolen uit maar zijn afstandsschot werd door Munaron in hoekschop gewerkt. Diezelfde hoekschop werd door De Gezelle op de slof genomen maar ook nu ging de bal naast doel. In de 79’ was het dan toch raak voor Vrasene wanneer Praet een korte voorzet in doel devieerde (1-0). Buggenhout ging aanvallender spelen en Vrasene loerde op de tegenaanval. In de 83’ verstuurde De Smit een diepe bal naar Verbeke, maar die trapte hem in één tijd op de bezoekende doelman. In de toegevoegde tijd werd de ingevallen Tachelet alleen op doel gestuurd waarna die de 2-0 eindstand in doel kon leggen.
    Volgende zondag trekken we naar het veld van Juventus Schoonaarde. Supporters op post!