Rangers Opdorp 1 - 0 KFC Vrasene

• Wout Geysels
  • Arne Salagean
  • Olivier Vervondel

Went out: Parys Lauhouh Kouadio (Aanvaller)
      Substituted: Samir Cheikh (Middenvelder)

Went out: Jelle Temmerman (Verdediger)
      Substituted: Jari Pinoy (Verdediger)

Went out: Zidane De Roover (Verdediger)
      Substituted: Robbe Scheerders (Middenvelder)

18' Wout Geysels
    90' Arne Salagean
    88' Ilja De Smedt
    44' Olivier Vervondel
    81' Killian Vereecken

Match article

Ook op de 3de speeldag slaagde Vrasene er niet in zijn eerste driepunter binnen te halen. Het verloor uit bij promovendus Opdorp met het kleinste verschil (1-0).

Opdorp had vertrouwen na de thuiszege tegen titelfavoriet Grembergen de week voordien en pakte Vrasene aan volgens dezelfde strategie. Een laag blok en gretig mee in de omschakeling. Vrasene van zijn kant wilde wel de bal, maar was te onrustig om goede kansen te creëren. Een zeldzame tegenprik van de thuisploeg leverde een hoekschop op, die heel makkelijk werd binnengekopt. Lahouh ging onder de bal door en ook de rest van het verdedigende compartiment reageerde niet attent genoeg. Vrasene was aangeslagen door deze nieuwe opdoffer maar ging wel op zoek naar de gelijkmaker. Hiervoor werd jeugdspeler Lahouh gewisseld van positie met oudgediende Vereecken. Killian bracht meer vuur vooraan in de strijd terwijl Lahouh in het middenveld het voetballend vermogen opkrikte. Het was echter Lacheri met de grootste kans. Maes zonderde hem af, Marouane tikte de bal naast de doelman maar jammer genoeg ook net naast doel.

De tweede helft hetzelfde spelbeeld. Opdorp kreeg op de counter nog 2 hele grote kansen. De grootste op penalty in de 75', gestopt door Franckaert. 5' voor tijd op een flankaanval waar de bal net werd over getrapt. Vrasene had voortdurend de bal maar speelde te onzorgvuldig. Toch noteren we 3 kansen die altijd doelpunt moeten zijn. Twee daarvan waren op assist van invaller Scheerders. Zijn eerste voorzet werd door Marouane net over gekopt. Niet veel later legde hij een bal panklaar maar de spitsen vergaten in te lopen. De beste kans was er voor youngster Tuur Steensens. Tuur stond voor het eerst in zijn carrière aan de aftrap in het eerste elftal, was één van de weinige lichtpuntjes, maar vergat zijn wedstrijd te bekronen. Tuur verscheen namelijk alleen voor doel, maar een voetveeg van de thuisdoelman zorgde ervoor dat Tuurs inzenden op de paal belandde.

Een vermijdbare nederlaag en frustraties waren het gevolg. De kansen blijven wel komen en er worden ook oplossingen gezocht, toch mogen we eens voor de spiegel gaan staan als club. Achteraan werd bij momenten niet scherp genoeg verdedigd of ingespeeld, het middenveld had vele malen balverlies en offensief werden de vele kansen niet afgewerkt. Nu zaterdag komt titelfavoriet Schoonaarde op bezoek, aan onze jongens om de rug te rechten.

Doelpunten : 18' Geysels (1-0)