KFC Vrasene 2 - 1 KSK Beveren

Bezoeker
  • Niels De Pauw
  • Geoffrey Schelfhout

Went out: Samir Cheikh (Middenvelder)
    Substituted: Tuur Steenssens (Middenvelder)

Went out: Arne Maes (Middenvelder)
    Substituted: Marco De Pauw (Middenvelder)

Went out: Bilal Yaddou (Middenvelder)
    Substituted: Steven Van De Vijver (Middenvelder)

54' Arne Maes
43' Marouane Laacheri
23' Geoffrey Schelfhout
62' Marouane Laacheri
32' Matthias Coekaerts
48' Niels De Pauw

Match article

KFC Vrasene heeft dit weekend een knappe 2-1 overwinning geboekt in de derby tegen KSK Beveren. De bezoekers klommen weliswaar op voorsprong, maar Vrasene sloeg op de juiste momenten toe.

De wedstrijd startte gelijkopgaand, het eerste gevaar kwam van Vrasene. Al in de 1’ werd het even warm voor het bezoekende doel, maar Yaddou kon niet afwerken. Langs de overkant werkte Van De Velde een vrije trap in de 8’ naast doel. De bezoekers kwamen beter in de wedstrijd en troffen in de 23’ dan toch raak. Een afgeweken schot van Schelfhout vloog langs Van Goethem in doel (0-1). Beide ploegen speelden goed voetbal, maar toch echte kansen leidde dat niet. In de 43’ ging de bal op de stip voor Vrasene na handspel van de bezoekers. Laacheri twijfelde niet en zorgde ervoor dat alles in de tweede helft te herspelen was (1-1).

In de tweede maakte Vrasene de bezoekers monddood en sloeg het toe op het juiste moment. In de 49’ zag Yaddou zijn schot nog net voorlangs vliegen na een snelle tegenaanval, maar in de 54’ was het toch raak voor Vrasene. Opnieuw op de tegenaanval trapte de snelle Arne Maes de 2-1 voorbij Liessens tegen de touwen. De beste kans voor de bezoekers kwam er in de 61’, maar de knappe vrije trap van Schelfhout spatte uiteen op de kruising. Vrasene voerde zijn tactische  plan perfect uit en hield daarmee de driepunter knap thuis.
Volgend weekend trekken we naar het veld van leider Denderhoutem, supporters op post!

Doelpunten : 23’ Schelfhout (0-1), 43’ Laacheri (1-1), 54’ Maes (2-1)