KFC Vrasene 1 - 0 KSV Sottegem

• Tuur Steenssens
  • Killian Vereecken
  • Bilal Yaddou

Went out: Tuur Steenssens (Middenvelder)
    Substituted: Demba N Dom (Middenvelder)

Went out: Yannick Put (Middenvelder)
    Substituted: Jeroen De Saegher (Middenvelder)

Went out: Bilal Yaddou (Middenvelder)
    Substituted: Parys Lauhouh Kouadio (Middenvelder)

Went out: Samir Cheikh (Middenvelder)
    Substituted: Xibo Montegnie (Middenvelder)

51' Marouane Laacheri
21' Yannick Put
90' Brecht De Vriese
24' Brecht Hellebaut

Match article

KFC Vrasene heeft dit weekend een gevleide overwinning geboekt tegen KSV Sottegem. De bezoekers lieten de kansen tot scoren liggen, Vrasene sloeg toe op een onbewaakt moment.

In de eerste helft viel er niet bijster veel te noteren. De bezoekers zorgen voor gevaar op hoekschop, maar zonder echte doelkansen. In de 19’ hadden Laacheri en Yadou een mooite één-twee opgezet, maar Laacheri trapte de bal in het zijnet. Geen van beide ploegen vond de netten waardoor we gingen rusten met een brilscore.

Al vroeg in de tweede helft klom Vrasene dan toch op voorsprong. Na een snel genomen vrije trap kon Laacheri de bal over doelman Depôtre knap in doel leggen (1-0). De bezoekers reageerden en gingen op zoek naar de gelijkmaker. In de 60’ werd het even heet voor het Vrasense doel, maar Christiaens trapte over de bal voor een open doel. 3” later haalde diezelfde Christiaens uit vanop vrije trap, maar de bal spatte uiteen op de dwarsligger. De bezoekers waren het gevaarlijkst vanop de vele hoekschoppen die ze mochten nemen. In de 73’ stond De Smit op de juiste plaatst om een hoekschop vanop de lijn de te keren. Voor Vrasene was het pompen of verzuipen, maar de Vrasene verdediging en doelman belemmerden de bezoekers tot scoren. In de 78’ moest Van Goethem zich reppen om een laag schot van Heymans in hoekschop te duwen. Vrasene loerde op de tegenaanval, maar was onzuiver in de afwerking. De ingevallen N’Dom liet na om de wedstrijd in een definitieve plooi te leggen. In de 87’ zag Christiaens zijn poging net voorlangs belanden, typerend voor de ganse wedstrijd. Net voor affluiten zetten Vrasene nogeens een snelle tegenaanval op poten, maar opnieuw kon N’Dom niet afwerken voor een lege goal.
Volgend weekend trekken we naar HRS Haasdonk, supporters op post!

Doelpunten : 51’ Laacheri (1-0)