KFCH Sinaai 1 - 1 KFC Vrasene

• Glenn Heyninck
  • Matthias Coekaerts
  • Yuran Da Cunha

Went out: Mathieu De Bondt (Verdediger)
      Substituted: Nick Franckaert (Doelman)

Went out: Matthias Coekaerts (Middenvelder)
      Substituted: Bart Heyrman (Verdediger)

Went out: Glenn Heyninck (Middenvelder)
      Substituted: Laurence Tronckoe (Middenvelder)

45' Sven Van Acker
    35' Steven Van De Vijver
    88' Jelle Meiresone
    90' Michael Maes
    45' Steven Van De Vijver
    images/com_sportsmanagement/database/events/soccer/red_card.pngRode kaarten
    03' Frederik Bettens

Match article

KFC Vrasene is in zijn eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen niet verder geraakt dan een 1-1 gelijkspel. Vrasene moest al na 3 minuten met 10 verder, maar desondanks speelde het toch een uitstekende wedstrijd.

De wedstrijd was amper op gang gefloten toen thuisspits Van Acker alleen op doel mocht afgaan. De uitgekomen doelman Bettens kwam te laat en haalde Van Acker neer, waardoor Vrasene al vroeg met 10 verder moest. Doelman Franckaert nam de plaats in doel over, en speelde een prima wedstrijd. Vrasene was niet aangedaan en vond enkele minuten later al de netten via Da Cunha, maar het doelpunt werd zeer bedenkelijk afgekeurd wegens buitenspel. Ondanks de numerieke minderheid was het Vrasene dat het spel maakte, en uiteindelijk klom het in de 35' dan toch op voorsprong. Maes bezorgde met een lob de bal tot bij Van De Vyver, die de 0-1 tegen de touwen werkte. Tegen de gang van het spel in klom Sinaai vlak voor de rust toch opgelijke hoogte nadat Van Acker de bal over doelman Franckaert in doel kon werken.

Ook in de tweede helft moest Vrasene niet onder doen en voetbalde het de betere kansen bijeen. In de 63' kwam het echter wel goed weg nadat een bal in de kluts in extremis in de armen van Franckaert vloog. Langs de overkant raakte Van Spittael een voorzet slecht waardoor hij de bal van dichtbij niet tegen de touwen kon werken. In de 79' kon Da Cunha zich alleen doorzetten, maar het scheidsrechterstrio zagen geen graten in het feit dat hij als doorgebroken speler foutief werd neergehaald. Net voor het einde van de wedstrijd haalde Ben Sellam uit met een harde vrije trap vanop 30 meter, maar de bal spatte uiteen op de dwarligger.Geen 3 punten, maar wel een hoopgevende start voor Vrasene, dat volgende week zondag op bezoek gaat bij de buren van Yellow Blue SK Beveren. Supporters op post !

Doelpunten : 35' Van De Vyver (0-1), 45' Van Acker (1-1)

Opstelling KFC Vrasene : Frederik Bettens, Mathieu De Bondt (3' Nick Franckaert), Stijn Tachelet, Largo Konrad, Michael Maes, Steven Van De Vijver, Ibrahim Ben Sellam, Glenn Heyninck (75' Laurence Tronckoe), Matthias Coekaerts (45' Bart Heyrman), Yuran Da Cunha, Dario Van Spittael