KFC Vrasene 4 - 0 SK Grembergen

• Kris Van Uytvange
  • Alek Maes
  • Ward Smekens

Went out: Ward Smekens (Middenvelder)
      Substituted: Sander Malfliet (Middenvelder)

Went out: Johan Onghena (Aanvaller)
      Substituted: Gregory Clapdorp (Aanvaller)

KFC Vrasene heeft opnieuw een vervolg gebreid aan zijn ongeslagen reeks. Dit weekend ging SK Grembergen voor de bijl. Vrasene kwam in de eerste helft op voorsprong en diepte de score in de tweede helft verder uit.

De grootste kans voor de bezoekers kwam er al binnen de 1'. Na een lage voorzet kon Ryckaert de bal vrij in doel leggen, maar hij trof de paal. De kansen gingen in het begin van de wedstrijd over en weer. Langs de overkant werd een schot van Keymolen gered, en niet veel later bracht doelman Govaert redding op een kopbal van diezelfde Keymolen. In de 16' mocht Ryckaert opnieuw zijn kans wagen maar Bettens bracht redding op het lage schot. Niet veel later werd een schot van Hendrickx gered waarna Verbeke de rebound voor open doel tegen de dwarsligger trapte. In de 22' viel het openingsdoelpunt dan toch wanneer Verbeke de bal laag in doel trapte (1-0). Vrasene nam geleidelijk aan de bovenhand maar de beste kans in de eerste helft was nog voor de bezoekers. Een kopbal van Baetens werd met de vingertoppen gered door Bettens.

In de tweede helft was het Vrasene dat de wet dicteerde. In de 62' belandde een hoekschop in het pak waarna Verbeke de score kon verdubbelen. Grembergen kreeg nog een uitgelezen kans via Anrys maar die trapte de bal van dichtbij voorlangs. In de 78' bezorgde Verbeke de bal tot bij De Waele, die de 3-0 in doel legde. Enkele minuten later zette Vrasene de kers op de taart wanneer De Waele een mooie aanval kon afronden (4-0). De ingevallen Vertenten was nog dicht bij een doelpunt maar zijn poging strandde op de lat.
    Volgend weekend speelt KFC Vrasene de eerste wedstrijd van de terugronde thuis tegen Juventus Schoonaarde. Supporters op post!