KFC Vrasene 2 - 1 KSVE Bazel

• Stijn Tachelet
  • Largo Konrad
  • Michael Maes

Went out: Ibrahim Ben Sellam (Middenvelder)
    Substituted: Nick De Smit (Middenvelder)

Went out: Killian Vereecken (Middenvelder)
    Substituted: Jarno Rombaut (Middenvelder)

Went out: Glenn Heyninck (Middenvelder)
    Substituted: Matthias Coekaerts (Middenvelder)

79' Nick De Smit
    34' Ibrahim Ben Sellam
    56' Niels Van Damme
    28' Largo Konrad
    86' Ruben Stuer
    78' Bas De Bouw
    37' Dante Mariman
    images/com_sportsmanagement/database/events/soccer/red_card.pngRode kaarten
    37' Samir Cheikh

Match article

KFC Vrasene heeft dit weekend zijn eerste driepunter gepakt van het nieuwe seizoen. In een uitgeregende wedstrijd werd het 2-1 tegen KSVE Bazel.

De eerste kans was voor de bezoekers, maar Bettens kon de poging van Van Damme in hoekschop duwen. In de 21' haalde Öz uit met een strak schot maar deze keer ging de bal naast doel. Het was daarentegen Vrasene dat in de 34' op voorsprong klom nadat Ben Sellam een vrije trap vanop 25 meter via doelman Vijt in doel trapte. In de 37' moest Vrasene met 10 verder nadat Cheikh een rode kaart kreeg voor uw een duw tijdens een opstootje. In de 40' waagde Öz opnieuw zijn kans, maar zijn kopbal werd in hoekschop gewerkt door Bettens.

Al vroeg in de tweede helft haalde Da Cunha uit met een laag schot, maar doelman Vijt stond klaar. Toch lukte Bazel in de 56' de gelijkmaker. Het was Van Damme die een voorzet vanop rechts kon binnenkoppen (1-1). Ondanks de numerieke minderheid kreeg Vrasene toch nog enkele mooie kansen. In de 71' werkte Van Spittael de bal voor een open doel van dichtbij naast. Enkele minuten later werkte de ingevallen De Smit een voorzet tegen de verste paal. In de 77' was het dan toch raak voor Vrasene. Met een mooie stiftbal over doelman Vijt zette De Smit de 2-1 op het scorebord. De bezoekers gingen nog op zoek naar de gelijkmaker, maar hun slotoffensief mocht niet meer baten. Net voor affluiten kreeg Maes nog een kans om de score verder uit te diepen, maar hij trapte de bal over doel.

Doelpunten : 34' Ben Sellam (1-0), 56' Van Damme (1-1), 79' De Smit (2-1)

Opstelling KFC Vrasene : Frederik Bettens, Bart Heyrman, Stijn Tachelet, Largo Konrad, Michael Maes, Vereecken Killian (86' Jarno Rombaut), Samir Cheikh, Glenn Heyninck (90' Matthias Coekerts), Ben Sellam Ibrahim (70' Nick De Smit), Yuran Da Cunha, Dario Van Spittael