VSV Gent 2 - 2 KFC Vrasene

60' Salim Abdulai Toloba
      37' Niels De Beck
      images/com_sportsmanagement/database/events/soccer/red_card.pngRode kaarten

KFC Vrasene is dit weekend niet verder geraakt dan een 2-2 gelijkspel op het veld van rode lantaarn VSV Gent. Vrasene voetbalde een dubbele voorsprong bijeen, maar de thuisploeg vocht terug. In de slotfase kreeg Vrasene de kans op de overwinning vanop de stip, maar doelman Notte redde het punt.

Na een verkenningsronde van een halfuur was het Vrasene dat op voorsprong klom. Het was Konrad die een hoekschop van Cheikh in doel kon koppen (0-1). De thuisploeg reageerde, maar kende weining succes in de afwerking. In de 34’ verscheen Claessens alleen voor doel, maar Bettens bracht redding. 5’ later haalde Rijckaert uit, deze keer kon Bettens de bal in hoekschop werken. Net voor de rust bracht ook doelman Notte redding op een schot van Van De Velde, en ook een poging van Verbeke ging er niet in.

In het begin van de tweede helft leek Vrasene het touw naar zich toe te trekken. In eerste instantie ging een vrije trap van Van De Velde naast doel, maar in de 65’ was het dan toch raak. Het was Coekaerts die een gemeten bal van Verbeke in doel kon koppen (0-2). De dubbele voorsprong was van korte duur, want 2’ later kreeg Gent een strafschop na handspel. Taelman zette zich achter de bal en trapte de 1-2 tegen de touwen. Gent ging op zoek naar de gelijkmaker en voetbalde enkele prima kansen bijeen. In de 70’ verscheen Verberckt alleen voor doel, maar opnieuw bracht Bettens redding. Een minuut later was het wel raak, nadat Deceuninck een lage voorzet aan de tweede paal in doel kon leggen (2-2). Vrasene ging op zoek naar de winnende treffer, maar in tegenstelling tot in de wedstrijd tegen Sint-Gillis viel die deze keer niet. In de 75’ bracht notte redding met de vintertoppen op een schot van Van De Velde. Een minuut later kreeg diezelfde Van De Velde de bal van zeer dichtbij niet in doel. In de 79’ verscheen De Smit voor doel maar hij trapte de bal op de thuisdoelman. De daaropvolgende hoekschop werd over doel gekopt door Tachelet. In de 82’ miskeek doelman Notte zich op een voorzet van de ingevallen De Mulder, maar de bal werd uiteindelijk op de lijn gered. In de 88’ werd Van De Velde neergehaald door Notte, en kreeg ook Vrasene een strafschop. Van De Velde zette zich achter de bal, maar doelman Notte koos de juiste richting. Vrasene eindigde de wedstrijd nog met 10 na een tweede gele kaar voor Coekaerts. Net voor affluiten kreeg ook Verbeke nog een kans op de winnende treffer, maar ook hij kreeg de bal in de kluts niet tegen de touwen.
      Volgend weekend komt KFCH Sinaai op bezoek. Supporters op post!