KFC Vrasene 1 - 1 KSK Lebbeke

• Lowie De Mulder
  • Nicholas De Wree
  • Enno Smout

Went out: Stefan Maes (Aanvaller)
    Substituted: Thibau Buytaert (Middenvelder)

60' Lowie De Mulder
    images/com_sportsmanagement/database/events/soccer/red_card.pngRode kaarten
    75' Jens De Coninck

KFC Vrasene heeft dit weekend een punt kunnen pakken tegen leider Lebbeke. Vrasene leek aanvankelijk af te stevenen op een overwinning, maar Janssen zorgde vanop de stip voor de gelijkmaker.

In een gelijk opgaande eerste helft kregen beiden ploegen de kans om de score te openen, maar doelpunten vielen er niet. Na 10’ werd een voorzet van Vervaet bijna in eigen doel gewerkt door een bezoekend verdediger. Enkele minuten later  kon Vereecken een vrije trap van Matthynssens op doel verlengen, maar doelman Van Brussel had een uitstekende redding in huis. In de 22’ mocht Verbeke van dichtbij uithalen maar de bal ging ruim over doel. Langs de overkant kon De Coninck zich doorzetten maar nadat hij doelman Bettens had omspeeld werd de bal voor de lijn gered. Ook Bouyalaoui mocht in de 33’ van dichtbij zijn kans wagen, maar ook hij kreeg de bal niet binnen het kader. Net voor de rust haalde Verbeke uit met een laag schot, maar opnieuw bracht Van Brussel redding.

In de tweede helft kwam Vrasene als betere ploeg uit de kleedkamers. Een kopbal van Verbeke belandde in de handen van Van Brussel, en ook de doorgebroken Vervaet kreeg de bal niet voorbij de bezoekende doelman. In de 56’ viel een vrije trap van Vervaet in het pak, maar niemand kon de bal tegen de touwen werken. Het openingsdoelpunt viel uiteindelijk in de 60’ toen Joris een lage voorzet van Matthynssens in doel kon verlengen (1-0). Enkele minuten later kreeg Vrasene alweer een prima kans, deze keer trapte Verbeke de lage voorzet van Van Puyvelde naast doel. In de 75’ werd de doorgebroken Van Damme neergehaald binnen het strafschopgebied door Heyrman, waarna de bezoekers een strafschop kregen en Vrasene met 10 verder moest. Janssen twijfelde niet en zette de gevleide 1-1 op het scorebord. Vrasene ging nog op zoek naar het winnende doelpunt maar moet zich tevreden stellen met een puntendeling.
    Volgend weekend trekken we naar het veld van TK Meldert. Supporters op post!