KFC Heikant Zele 4 - 0 KFC Vrasene

• Nick Franckaert
  • Ali Oudas
  • Geoffrey Dehaen

Went out: Jens De Backer (Middenvelder)
      Substituted: Mathias Keymolen (Middenvelder)

Went out: Toon De Rop (Middenvelder)
      Substituted: Dries Janssens (Middenvelder)

65' Toon De Rop

KFC Vrasene heeft dit weekend geen punten kunnen pakken. In een ondermaatse partij verloor het met 4-0 op het veld van KFC Heikant Zele.

Hoewel de eindstand anders doet vermoeden nam Vrasene het eerste halfuur voor zijn rekening. Al na 5’ kreeg Matthynssens een uit gelezen kans om de score te openen nadat hij alleen op doel werd gestuurd door De Smit, maar doelman Kesteyeln kwam goed tussenbeide. De thuisploeg startte slordig maar Vrasene kon hier geen voordeel uit putten. Na 20’ klom Heikant tegen het spel in op voorsprong. Nadat Ngom alleen op doel werd gestuurd geraakte hij met wat geluk voorbij Bettens, en zette hij de 1-0 op het scorebord. Vrasene ging op zoek naar de gelijkmaker maar die viel niet meer voor de rust.

Al in de 46’ kon Heikant de score verdubbelen nadat Van Eetvelde een lage voorzet vrij in doel mocht leggen (2-0). De minuut daarop moest Heikant met 10 verder nadat Willems rood kreeg voor een tackle op Vervaet. Toch was de thuisploeg niet aangeslagen en besliste het de wedstrijd nog in het eerste kwartier. In de 60’ mocht ook Ngom een lage voorzet in doel tikken (3-0), en 3’ later kon Van Den Abbeele een voorzet in doel verlengen (4-0). Het spel zakte volledig in elkaar, mede door het vele stilleggen van het spel door de ref. In de 76’ moest Kesteyeln zich reppen op een doorgekopte bal van de ingevallen Van De Vyver, en ook Joris kreeg de bal in de 80’ niet in doel nadat hij Kesteleyn had uitgeschakeld.
    Volgend weekend wordt er niet gevoetbald, de week daarna komt KSK Lebbeke op bezoek. Supporters op post!