Eendracht Buggenhout 0 - 2 KFC Vrasene

• Marijn Bettens
  • Nicholas De Wree
  • Enno Smout

Went out: Enno Smout (Middenvelder)
      Substituted: Keith Cap (Middenvelder)

Went out: Stefan Maes (Aanvaller)
      Substituted: Thibau Buytaert (Middenvelder)

57' Nick Franckaert
    53' Lowie De Mulder
    80' Nicholas De Wree
    53' Lowie De Mulder

KFC Vrasene heeft dit weekend een knappe overwinning geboekt op het veld van Eendracht Buggenhout. Vrasene kreeg een resem aan kansen, uiteindelijk werd het slechts 0-2.

Binnen de 3 eerste speelminuten kreeg Matthynssens 3 uitgelezen doelkansen, maar hij kreeg de bal niet in doel. Op aangeven van Vervaet trapte hij de bal van dichtbij over doel. In de 2ging zijn schot net voorlangs, en nogeens een minuut later kwam hij net tekort om een voorzet van Verbeke in doel te tikken. Langs de overkant belandde de bal in de 11’ in het pak, maar Bettens stond op de goede plaats. Een kopbal van Vereecken werd schitterend gered door doelman Sen, en ook de diepgestuurde Matthynssens kreeg de bal niet voorbij de thuisdoelman. In de 28’ ging de bal eindelijk tegen de touwen, het was Vereecken die een vrije trap van Matthynssens in doel kon verlengen (0-1). Op het halfuur kreeg Van Der Bruggen de beste kans van de eerste helft voor Buggenhout, maar nadat hij alleen voor doel verscheen kwam Bettens goed tussenbeide.

Bij de aanvang van de tweede helft kwam de thuisploeg de neus aan het venster steken, maar in de 56’ kon Vrasene de score verdubbelen. Doelman Sen loste een hoekschop van Vervaet waarna Praet de 0-2 tegen de touwen kon prikken. 2’ later werd het even warm voor het Vrasense doel maar Heyrman kon de bal tijdig ontzetten. In de 68’ zag Keymolen een schot richting winkelhaak vliegen, maar doelman Sen kon er nog met de vingertoppen bij. Niet veel later zag Vervaet zijn poging op doelman Sen belanden, en ook Coekaerts kreeg de rebound niet in doel. In de 81’ mocht Matthynssens alleen op doel afgaan maar opnieuw kwam Sen tussenbeide. 2’ later nam Verbeke de bal op de slof maar de bal spatte uiteen op de dwarsligger, en ook Vervaet trof in de 85’ het kader na een prima actie.
    Volgend weekend komt Juventus Schoonaarde op bezoek. Supporters op post!