KFC Vrasene 3 - 2 HO Kalken

• Ali Oudas
  • Nicholas De Wree
  • Enno Smout

Went out: Jens De Backer (Middenvelder)
    Substituted: Marijn Bettens (Middenvelder)

Went out: Nick Franckaert (Verdediger)
    Substituted: Jens De Coninck (Verdediger)

Went out: Nicholas De Wree (Middenvelder)
    Substituted: Keith Cap (Middenvelder)

63' Enno Smout
    58' Nicholas De Wree

KFC Vrasene heeft dit weekend een knappe thuisoverwinning geboekt tegen leider HO Kalken. De bezoekers klommen in de eerste helft op voorsprong, maar in het eerste kwartier van de tweede kantelde de wedstrijd.

In een kansenarme eerste helft kwam het eerste gevaar van de bezoekers. Op een lange bal leek doelman Bettens zich bijna te verkijken, maar uiteindelijk kon hij de bal nog in hoekschop werken. Langs de overkant zag Matthynssens een poging in de armen van Van De Vyvere belanden. In de 22’ zette Kalken een snelle tegenaanval op poten, en was het Hoorens die een lage voorzet van Robaeyst in doel kon tikken (0-1). Enkele minuten later gooide Joris de bal voor doel tot bij Matthynssens, maar zijn geplaatste kopbal werd door de bezoekende doelman in hoekschop gewerkt.

In de tweede helft was het windvoordeel voor Vrasene. Coekaerts waagde al snel zijn kans met een strak schot maar dat ging er niet in. In de 55’ bezorgde Matthynssens de bal tot bij Vervaet, die eerst knap een bezoekend verdediger uitspeelde om daarna de 1-1 in doel te leggen. 3’ later klom Vrasene  op voorsprong nadat Matthynssens een vrije trap vanop 35 meter rechtstreeks in doel knalde. In de 61’ kon diezelfde Matthynssens zich doorzetten maar Vereecken kwam net tekort om zijn voorzet in doel te deviëren. Nogeens 2’ later was het dan toch opnieuw raak, deze keer kon Verbeke een lage voorzet van Matthynssens tegen de touwen werken. De bezoekers waren een schim van zichzelf, in de 89’ was Haentjes dicht bij een doelpunt maar zijn poging strandde in het zijnet. Net voor affluiten lukte Kalken toch nog de aansluitingstreffer toen Soetens een voorzet in doel kon verlengen (3-2).
    Volgend weekend trekken we naar het veld van E. Buggenhout. Supporters op post!