KFC Vrasene 1 - 1 KFC Moerbeke

• Marijn Bettens
  • Keith Cap
  • Nicholas De Wree

Went out: Jens De Coninck (Verdediger)
    Substituted: Dries Janssens (Verdediger)

Went out: Stijn Dejaeger (Middenvelder)
    Substituted: Ward Smet (Middenvelder)

Went out: Jens De Backer (Middenvelder)
    Substituted: Robbe Mets (Middenvelder)

KFC Vrasene is dit weekend tegen KFC Moerbeke niet verder geraakt dan een 1-1 gelijkspel. Vrasene nam de eerste helft voor zijn rekening maar tegen de gang van het spel in kwam Moerbeke op voorsprong. In de tweede helft viel alsnog de gelijkmaker.

Vrasene startte als gretigste ploeg maar kreeg de bal niet tegen de touwen. In de 4’ kwam Matthynssens net tekort om een voorzet van De Smit in doel te schuiven. Langs de overkant kon Van De Voorde zich doorzetten maar zijn schot ging ruim over doel. In de 19’ had Matthynssens een uitstekende actie en dito schot in huis, maar de bal strandde op de paal. Iets over het halfuur waagde diezelfde Matthynssens opnieuw zijn kans, deze keer ging zijn schot op de slof net over doel. In de 38’ kon De Smit zich doorzetten maar hij trapte de bal van kortbij op doelman Buyck. Kort voor de rust kregen de bezoekers een strafschop na handspel, en was het Somers die de 0-1 vanop de stip in doel trapte.

In de tweede helft zakte het spel wat in elkaar. Na 5’ zag Matthynssens een vrije trap net over doel belanden, en langs de overkant trapt Van Den Bossche de bal naast een open doel. De gelijkmaker viel uiteindelijk in de 78’. Een vrije trap van Matthynssens belandde in het pak en werd door Coekaerts in het dak van het doel getrapt (1-1). De bezoekers zorgden in het slot van de wedstrijd nog voor het grootste gevaar. Eerst moest Bettens zich reppen op een schot uit de draai van De Smet, en net voor affluiten moest Bettens opnieuw tussenkomen nadat Somers alleen voor doel verscheen.
    Volgend weekend speelt KFC Vrasene zijn laatste wedstrijd van het kalenderjaar 2015 op het veld van SK Grembergen. Supporters op post!