KFC Vrasene 2 - 1 KSVE Bazel

• Keith Cap
  • Lowie De Mulder
  • Toon De Rop

Went out: Keith Cap (Middenvelder)
    Substituted: Dries Janssens (Middenvelder)

Went out: Lowie De Mulder (Middenvelder)
    Substituted: Wout De Vos (Middenvelder)

76' Enno Smout
    62' Enno Smout
    18' Toon De Rop

KFC Vrasene heeft dit weekend een zesde opeenvolgende thuisoverwinning geboekt. Deze keer ging KSVE Bazel voor de bijl.

De eerste helft was een maat voor niets. De beste kansen waren voor Vrasene maar doelpunten vielen er niet. Voor een eerste kans was het bijna een halfuur wachten, maar Verbeke trapte een voorzet naast doel. Enkele minuten later had doelman Van Wauwe een uitstekende redding in huis op een vrije trap van Van Puyvelde. In de 31’ had De Smit een prima actie en dito schot in huis, maar opnieuw zat Van Wauwe er goed tussen. 4’ later ging De Smit opnieuw zijn kans, maar zijn poging werd aan de verste paal net niet in doel gewerkt door Joris.

In de tweede helft ging Vrasene op zijn elan verder, de bezoekers konden hier weinig tegenover stellen. Een schot van Verbeke belandde op de vuisten van Van Wauwe en Joris kopte een voorzet van Coekaerts van dichtbij voorlangs. In de 60’ verstuurde Coekaerts een hoekschop tot bij Praet, maar die kopte de bal in de handen van de bezoekende doelman. Het openingsdoelpunt viel uiteindelijk in de 62’. Een hoekschop werd weggekopt in de voeten van Verbeke, die de 1-0 met een lage schuiver op het scorebord zette. De voorsprong was echter van korte duur. Na balverlies werd de bal voor doel gegooid waarna de ingevallen Serafimov de gelijkmaker in doel mocht leggen (1-1). Vrasene ging opnieuw op zoek naar het winnende doelpunt, en trof in de 76’ opnieuw raak. Een voorzet van De Smit werd door Verbeke via de dwarsligger in doel gekopt (2-1). Kort voor affluiten mocht Verbeke nogmaals zijn kans wagen, maar zijn lobbal ging naast doel.
    Volgend weekend speelt KFC Vrasene opnieuw thuis, deze keer komt KFC Moerbeke op bezoek voor de aanvang van de terugronde.