KSK Lebbeke 1 - 0 KFC Vrasene

• Jens De Coninck
  • Toon De Rop
  • Nicholas De Wree

Went out: Stijn Dejaeger (Middenvelder)
      Substituted: Dries Janssens (Middenvelder)

Went out: Thibau Buytaert (Aanvaller)
      Substituted: Hicam El Faissouni (Middenvelder)

51' Thibau Buytaert
    25' Jens De Coninck

KFC Vrasene heeft dit weekend geen punten kunnen pakken op het veld van leider KSK Lebbeke. De thuisploeg kwam al vroeg in de wedstrijd op voorsprong, maar uiteindelijk behaalde het de drie punten op een diefje.

De eerste kans van de wedstrijd was voor Vrasene. Nadat een afgevallen bal in de voeten van Verbeke viel ging zijn schot ruim over doel. Langs de overkant was het wel onmiddellijk raak. In de 10’ kon Van Gijseghem de bal ontfutselen en de 1-0 voorbij Bettens in doel trappen. In de 17’ verscheen Verbeke alleen voor doel op aangeven van Mathynssens, maar doelman Suls zat er goed tussen. Voorts was er weinig spektakel in een slordige eerste helft.

In de tweede helft was het de thuisploeg die het eerste kwartier voor zijn rekening nam. In de 47’ werd een doorgekopte hoekschop op de lijn gered door Van Puyvelde, en enkele minuten later werd ook een poging van Bouyalaoui op de lijn gered. In de 58’ haalde De Coninck uit van kortbij maar zijn poging strandde op doelman Bettens. Na het eerste kwartier nam Vrasene de rol over en ging het op zoek naar de gelijkmaker. In de 63’ bezorgde Matthynssens de bal tot bij Tachelet maar zijn afwerking was te zwak. Enkele minuten later moest doelman Suls zich reppen op een kopbal van Praet. In de daaropvolgende hoekschop haalde diezelfde Praet uit met een omhaal maar opnieuw werd de bal in hoekschop gewerkt. In de 73’ had Matthynssens een uitstekende vrije trap in de voeten maar de bal ging rakelings naast. Vrasene zette alles op alles maar kreeg de bal niet in doel. In de 85’ verscheen Keymolen alleen voor doel maar hij trapte de bal op doelman Suls. Een kopbal van Tachelet ging net naast en net voor affluiten moest Suls zich reppen om een lange vrije trap van Matthynssens uit doel te ranselen.
    Volgend weekend komt TK Meldert op bezoek. Supporters op post!