KFC Moerbeke 1 - 1 KFC Vrasene

• Lowie De Mulder
  • Nicholas De Wree
  • Enno Smout

Went out: Nicholas De Wree (Middenvelder)
      Substituted: Jens De Coninck (Middenvelder)

Went out: Lowie De Mulder (Middenvelder)
      Substituted: Keith Cap (Middenvelder)

Went out: Stefan Maes (Aanvaller)
      Substituted: Hicam El Faissouni (Middenvelder)

23' Lowie De Mulder

KFC Vrasene heeft in zijn openingswedstrijd van het nieuwe seizoen zijn eerste punt beet. Op het veld van KFC Moerbeke werd het 1-1, beide doelpunten vielen in de eerste helft.

Vrasene was baas in de eerste helft en kreeg al na 4’ een mooie kans, maar Vervaet werkte de bal net over doel. In de 7’ bezorgde Van Puyvelde de bal tot bij Vervaet maar deze keer bracht doelman Noeninckx redding. Langs de overkant kreeg Somers in de 20’ een prima mogelijkheid maar ook Bettens was paraat. In de 23’ viel het openingsdoelpunt dan toch. Op aangeven van Coekaerts zette Joris de 0-1 op het scorebord. Een vrije schop van Matthynssens ging naast, en ook de poging van De Smet na hoekschop ging langs de verkeerde kant van de paal. Net voor de rust klom de thuisploeg toch nog op gelijke hoogte, het was De Smet die de 1-1 tegen de touwen werkte. Toch was Vrasene nog dicht bij een doelpunt maar doelman Noeninckx had een uitstekende parade in huis na samenspel tussen Joris en Matthynssens.

In de tweede helft zakte het spel wat in elkaar. Een vrije trap van Antheunis werd over doel getikt door Bettens, en ook De Koning kreeg de bal niet in doel op aangeven van De Smet. Kort voor het einde verscheen Cheikh alleen voor doel maar Bettens redde de meubelen.
    Volgend weekend speelt KFC Vrasene zijn eerste thuiswedstrijd van het seizoen tegen SK Grembergen. Voor de wedstrijd is er een etentje voorzien georganiseerd door KFC Jeugd. Supporters op post!