KFC Vrasene 4 - 1 KFCH Sinaai

• Nick De Smit
  • Steven Van De Vijver
  • Dario Van Spittael

Went out: Samir Cheikh (Middenvelder)
    Substituted: Roy Takx (Middenvelder)

Went out: Yentl Van De Velde (Aanvaller)
    Substituted: Lowie De Mulder (Aanvaller)

Went out: Largo Konrad (Verdediger)
    Substituted: Tim Vertongen (Verdediger)

72' Samir Cheikh
    37' Samir Cheikh
    27' Yentl Van De Velde
    18' Dario Van Spittael
    73' Maarten Van Hecke
    85' Steven Van De Vijver
    30' Roy Van Ham

KFC Vrasene heeft dit weekend een knappe 4-1 overwinning geboekt tegen KFCH Sinaai. Bij de rust had Vrasene al 3 doelpunten voorsprong en lag de wedstrijd in de beslissende plooi.

De eerste echte grote kans kwam er op het kwartier en was voor Sinaai. Pauwels mocht na balverlies alleen op doel afgaan, maar Bettens redde de meubelen. Het openingsdoelpunt viel daarentegen 2’ later langs de overkant. Een lange voorzet van Spittael botste voorbij alles en iedereen aan de verste paal in doel (1-0). Vrasene groeide in de wedstrijd en nam de bovenhand. In de 24’ had de Smit een prima actie en dito schot in huis maar zijn poging ging voorlangs. 2’ later kon Vrasene toch de score verdubbelen met een bijna identiek doelpunt als het eerste. Een lange voorzet van Cheik naar de verste paal werd door Van De Velde in doel gedevieerd (2-0). Nog voor de rust zorgde Cheikh voor de geruststellede 3-0 nadat hij in de 36’ een voorzet vanop rechts hard tegen de touwen knalde. Langs de overkant kreeg Jacobs in de 39’ nog een uitgelezen kans om te scoren, maar zijn poging van dichtbij werd gekeerd door Bettens. Ook Thuy waagde in de 43’ nog zijn kans, maar ook nu stond Bettens klaar om zijn hard schot te keren.

Ook in de tweede helft vielen er heel wat kansen te noteren. In de 55’ mocht De Rop van zeer dichtbij proberen, maar hij kreeg de bal niet voorbij doelman De Brouwer. In de 71’ werd het dan toch 4-0. Na een snel genomen vrije trap van Van De Velde kon Cheikh de bal tegen de touwen trappen. Een minuut later lukte Sinaai toch de eerredder nadat Van Hecke een voorzet in doel kon koppen (4-1). De Smit zag zijn hard schot in de 73’ over doel vliegen, en 3’ later kopte Van De Wiele een hoekschop van Vrasene tegen het eigen doelkader. Doelpunten vielen er echter niet meer waarna Vrasene de 3 punten verdiend thuis houdt.
    Volgend weekend trekken we naar het veld van KE Buggenhout. Supporters op post!