KFC Vrasene 2 - 0 KFC Edeboys

• Nick De Smit
  • Largo Konrad
  • Roy Takx

Went out: Bart Heyrman (Verdediger)
    Substituted: Stijn Tachelet (Verdediger)

Went out: Roy Takx (Middenvelder)
    Substituted: Lowie De Mulder (Middenvelder)

Went out: Nick De Smit (Middenvelder)
    Substituted: Jarno Rombaut (Aanvaller)

90' Jarno Rombaut
    62' Samir Cheikh

KFC Vrasene heeft ook zijn eerste thuiswedstrijd van het nieuwe seizoen winnend afgesloten. In een felbevochten wedstrijd won het met 2-0 van KFC Edeboys.

In de eerste helft was het spelbeeld gelijk opgaand en werden er niet al te veel kansen bijeen gevoetbald. In de 11’ haalde De Greef uit op doel maar zijn schot vloog voorlangs. Langs de overkant mocht Takx  zijn kans wagen, maar hij knalde de bal van dichtbij naast.

Voor eerst volgende echte kans was het wachten tot de tweede helft. In de 53’ zag Maes de bal bijna in eigen doel belanden. Na een tackle zag hij de bal voorbij Bettens richting doel rollen, maar Van De Vyver bracht redding voor de lijn. In de 57’ zag Coekaerts zijn poging van dichtbij net over doel belanden. 4’ later was het dan toch raak. Het was Cheikh die de bal met de tip via de paal in doel kon werken (1-0). De bezoekers gingen op zoek naar de gelijkmaker en dwongen Vrasene tot verdedigen. In de 65’ kon De Jaeger vrij op doel koppen maar Bettens had een uitstekende redding in huis. In de 81’ mocht De Jaeger opnieuw zijn kans wagen, deze keer trapte hij de bal via Bettens naast doel. 3’ later stond Bettens opnieuw klaar om een kopbal van Lenaert uit doel te ranselen. In de 89’ moest Edeboys met 10 verder na een rode kaart voor Present. De bezoekers zetten alles op alles, maar nadat doelman Vispoel mee in de aanval ging bij een hoekschop kon Rombaut de 2-0 optekenen op de tegenaanval.
    Volgend weekend trekken we naar het veld van YB Beveren voor de eerste derby van het seizoen. Beide ploegen hebben momenteel nog het maximum van de punten. Supporters op post!