KFC Vrasene 5 - 1 Yellow Blue Beveren

• Nick De Smit
  • Steven Van De Vijver
  • Dario Van Spittael

Went out: Nick De Smit (Middenvelder)
    Substituted: Lowie De Mulder (Middenvelder)

Went out: Samir Cheikh (Middenvelder)
    Substituted: Jarno Rombaut (Middenvelder)

Went out: Dario Van Spittael (Middenvelder)
    Substituted: Steven Vermeulen (Middenvelder)

90' Yentl Van De Velde
    70' Yentl Van De Velde
    67' Yentl Van De Velde
    56' Yentl Van De Velde
    18' Samir Cheikh
    32' Jasper Sulmon
    65' Largo Konrad
    14' Nick De Smit
    90' Matthias Van Goethem

KFC Vrasene heeft dit weekend een ruime 5-1 overwinning geboekt in de derby tegen YB SK Beveren. Met maar liefst 4 doelpunten zorgde Van De Velde in de tweede helft voor het verschil.

De bezoekers namen de beste start, maar toch klom Vrasene in de 18’ op voorsprong. Na een snelle tegenaanval bezorgde Van Spittael een lange voorzet van De Smit tot bij Cheikh, die de 1-0 in doel kon leggen. De voorsprong was van korte duur, want in de 32’ kopte Sulmon een hoekschop tegen de touwen (1-1). Enkele minuten later verscheen Minea voor doel, maar doelman Bettens kwam deze keer goed tussenbeide. Net voor de rust haalde Quintelier uit met een hard schot, maar zijn poging strandde over de dwarsligger.

In de tweede helft kwam Vrasene sterker uit de kleedkamers. Na 10’ kon Van De Velde een lange voorzet van De Mulder overhoeks binnenkoppen (2-1). Nog eens 10’ later verkeek de bezoekende verdediging zich op een lange bal waarna Van De Velde de 3-1 onder Van Goethem in doel kon leggen. In de 69’ kreeg Vrasene een vrije trap binnen de baklijn na een foutieve terugspeelbal. Cheikh legde de bal af tot bij Van De Velde, die de 4-1 staalhard tegen de touwen knalde. Net voor affluiten kreeg Vrasene nog een strafschop nadat Van Spittael foutief werd neergehaald door Van Goethem, waarna Van De Velde de 5-1 van op de stip in doel kon leggen.
    Volgend weekend trekken we naar het veld van KV Sint-Gillis. Supporters op post!